Logotype för Sjöljungfrunssimskola

Om Sjöjungfruns simskola

Vi erbjuder en personlig och individ anpassad verksamhet i en lugn miljö.

Utbudet av kurser kan ändras efter efterfrågan och hur behoven ser ut. Men framåt planeras verksamheten utökas med vuxensim.

Det finns även möjlighet att boka privatlektioner i simning och tar även emot skolelever som behöver extra stöd för att nå målen i simning.

Mermaiding kan jag ha grupper både för barn och vuxna. Kan även boka in mig för att instruera andra som vill börja med mermaiding i sin anställning eller privat.

E-mail: sjojungfrunssimskola@gmail.com
Telefon:

Klicka här för vägbeskrivning till bassängen som ligger i Gyllensvaans Möblers fabrik.

Om mig

Jag som bedriver Sjöjungfruns simskola heter Sara Hammar.
Redan som barn älskade jag vatten och lärde mig tidigt att simma. Så under barndomen spenderade jag all min fritid i min hemkommuns badhus. Så det var rätt självklart för mig, att det var bad jag ville jobba med.

Nu har det gått över 20 år som jag jobbat inom bad i olika roller. Jag har suttit som ordförande i Svenska Badmästareförbundet och jobbat där med badfrågor i över 6 år.
Jag genomförde utbildningar, fortbildningar samt event för de som jobbar inom badverksamheten.
Jag är fortfarande aktiv i förbundet och jobbar i dag som utbildare inom vattenträning.

Under pandemin började jag studera. Studierna består av fristående kurser inom organisation och ledarskap.

Men under många år har drömmen om att starta en egen simskola funnits där. Nu är jag äntligen i gång och får jobba med det jag brinner för och kan utveckla verksamheten på mitt sätt.

Jag ser fram emot att träffa er elever och kunder.